News snippets

Wednesday 15 August 2007

>> RCTV, the opposition-aligned Venezuelan TV station forced off the air by the country's president Hugo Chavez, has resumed broadcasting on cable and satellite television. The station was off air since May 27, when Chavez granted its open airwaves signal to a state-controlled channel.

>> Botswana's government has come to the defence of Top Gear after the BBC motoring show was accused by environmentalists of damaging the famed Makgadikgadi salt pans during filming. This has attracted much ire from ngos. Mary Rice, head of the Environmental Investigation Agency, which conducts conservation projects in Botswana, said Top Gear "could lead to many boy racers driving on the rare wonder".

Move from news to views and get in-depth reports on issues that matter to you, every fortnight.
Subscribe now »

We are a voice to you; you have been a support to us. Together we build journalism that is independent, credible and fearless. You can further help us by making a donation. This will mean a lot for our ability to bring you news, perspectives and analysis from the ground so that we can make change together.

Comments are moderated and will be published only after the site moderator’s approval. Please use a genuine email ID and provide your name. Selected comments may also be used in the ‘Letters’ section of the Down To Earth print edition.

Scroll To Top