Sorry, we were wrong

Newspaper>> Corruption • China

 
Published: Saturday 30 November 2013

A Chinese daily, which had campaigned for the release of one of its journalists, has issued an apology. The Guangdong-based New Express said a preliminary police investigation found that its reporter, Chen Yongzhou, had accepted money to publish numerous false reports. He was arrested over claims that he defamed a partly state-owned firm, Zoomlion, in articles exposing alleged corruption. Chen wrote several articles alleging financial irregularities at the construction-equipment company. Zoomlion denies the allegations.

The paper’s front-page apology came after the journalist confessed to the wrongdoing on state TV. “The newspaper was not strict enough about checking the draft of the report,” a spokesperson of New Express said. The paper promised to ensure that its reporters and editors “comply with professional journalistic ethics and regulations”.

Subscribe to Weekly Newsletter :

Comments are moderated and will be published only after the site moderator’s approval. Please use a genuine email ID and provide your name. Selected comments may also be used in the ‘Letters’ section of the Down To Earth print edition.